KAΛΩΣ ΗΡΘΑΤΕ ΣΤΗΝ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΣ.
ΤΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΠΡΩΤΟΣΕΛΙΔΑ

ΕΙΣΤΕ ΕΥΧΑΡΙΣΤΗΜΕΝΟΙ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΙΔΙΩΤΙΚΟΥΣ ΔΡΟΜΟΥΣ(ΑΤΤΙΚΗ ΟΔΟΣ,ΟΛΥΜΠΙΑ ΟΔΟΣ,ΝΕΑ ΟΔΟΣ ,ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ;;;;

ΨΗΦΙΣΤΕ:ΘΑ ΑΝΤΕΞΕΙ Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ;;;

ΨΗΦΗΣΤΕ¨:ΜΕ ΤΑ ΝΕΑ ΑΝΤΙΛΑΙΚΑ ΜΕΤΡΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΘΑ ΚΑΝΑΤΕ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ;;;

ΨΗΦΗΣΤΕ .ΘΕΩΡΕΙΤΕ ΑΞΙΟΠΙΣΤΕΣ ΤΙΣ ΑΠΟΚΑΛΥΨΕΙΣ ΤΟΥ WIKILEAKS.

Τρίτη, 2 Μαρτίου 2010


Αραβική λύση στο γερμανικό πρόβλημα..



Γερμανικών συμφερόντων παραμένουν -ουσιαστικά- τα ναυπηγεία Σκαραμαγκά, παρά τη συμφωνία μεταβίβασής τους στον αραβικό κολοσσό Abu Dhabi Mar (ADM). Μπορεί η κυβέρνηση να εμφανίζεται ευχαριστημένη από τις εξελίξεις, αλλά το παρασκήνιο της υπόθεσης υποδηλώνει ότι βρέθηκε αναγκασμένη να χαιρετίσει την εξέλιξη αυτή κάτω από το βάρος των εξελίξεων στην ελληνική οικονομία και τις πιέσεις, που συνεχίζει να δέχεται η χώρα μας.

Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός ότι στο νέο κοινοπρακτικό σχήμα θα ηγείται η ADM, κατέχοντας ποσοστό 75,1% του μετοχικού κεφαλαίου του Σκαραμαγκά, ενώ η ThyssenKrupp Marine (προηγούμενος ιδιοκτήτης των ναυπηγείων) θα διατηρήσει το 24,9% των μετοχών.

Το ιστορικό της συμφωνίας

Ο «μίτος» των εξελίξεων άρχισε να ξετυλίγεται στις 4 Νοεμβρίου, όταν στο Μέγαρο Μαξίμου ο υπουργός Επικρατείας, Χάρης Παμπούκης, και ο υπουργός Άμυνας, Ευάγγελος Βενιζέλος, συναντήθηκαν με τον επικεφαλής της Thyssen (ΤΚΜS), Χανς Κριστόφ Ατσποντίεν. Εκεί συμφωνήθηκε να κινήσει η γερμανική πλευρά τις διαδικασίες και να προτείνει «υπεύθυνες και αξιόπιστες λύσεις με επιχειρηματικό βάθος», όπως χαρακτηριστικά δήλωσε ο αρμόδιος υπουργός, ο οποίος πρόσθεσε ότι ο στόχος είναι κοινός. Αυτό ουσιαστικά ήταν και το «κλειδί», που άνοιξε διάπλατα τις πόρτες για τη συμφωνία.

Με τον τρόπο αυτό, οι Γερμανοί πήραν τη «βούλα» της κυβέρνησης και, με βάση τη σχετική συμφωνία, απέστειλαν προσκλήσεις ενδιαφέροντος προς διάφορες πλευρές, ενημερώνοντας για την πρόθεση να πωλήσουν το 100% του Σκαραμαγκά έναντι 1 ευρώ και αναμένοντας τις προτάσεις τους μέχρι τις 2 Δεκεμβρίου.

Η πρόσκληση, με ημερομηνία 17 Νοεμβρίου, σημειώνει, ωστόσο, ότι, καθώς τα ναυπηγεία Σκαραμαγκά χρωστούν στη μητρική TKMS 211 εκατ. ευρώ, ο υποψήφιος ανάδοχος θα πρέπει να δώσει προκαταβολή 120 εκατ. και άλλα 51 εκατ. έως το τέλος του 2010. Προσοχή, όμως, στο σημείο αυτό. Για τον ανάδοχο, στην άκρη του τούνελ βρίσκονται τα περίπου 500 εκατ. ευρώ που θα πάρει το ναυπηγείο από το Πολεμικό Ναυτικό με την παραλαβή των τριών υποβρυχίων, που βρίσκεται σε εκκρεμότητα. Έτσι, ο ενδιαφερόμενος μπορεί, χωρίς προϋποθέσεις, να περιμένει μέχρι την είσπραξη των 500 εκατ. ενώ στην επιστολή δεν υπάρχει καμία μνεία για τους εργαζόμενους. Όπως, άλλωστε, αναγράφεται, η κυβέρνηση θα στηρίξει τον αγοραστή που θα προταθεί, εφόσον έχει την έγκριση του οίκου αξιολόγησης (θα είναι η Lazard) που θα κρίνει τις προτάσεις. Έτσι ακριβώς και έγινε.

Προφανώς, η επιστολή με ημερομηνία 17 Νοεμβρίου έφθασε και στους υπεύθυνους του fund Abu Dhabi MAR, το οποίο συνεργάζεται ήδη με γερμανικούς ναυπηγικούς ομίλους και το οποίο διευθύνει ο κ. Ισκαντάρ Σάφα, ένας Λιβανέζος επιχειρηματίας που έγινε γνωστός από την υπόθεση με τους Γάλλους ομήρους, που κρατούσε η οργάνωση Χεζμπολάχ. Επιχειρηματικά, ο κ. Σάφα έχει στενότατες -και σε ορισμένες περιπτώσεις εταιρικές-σχέσεις με τους Γερμανούς, αλλά και τους επενδυτές από το Abu Dhabi.

Τα προβλήματα που πρέπει να λυθούν

Η συμφωνία έκλεισε επιτυχώς, η ελληνική κυβέρνηση χαιρέτησε και οι Γερμανοί μάλλον θα πρέπει να αισθάνονται ευτυχείς. Υπάρχουν, όμως, και «αγκάθια», που πρέπει να ξεπεραστούν, χωρίς να προκληθεί αρνητική δημοσιότητα με υπαινικτικές τοποθετήσεις. Ένα από τα κυριότερα είναι τα εξοπλιστικά προγράμματα, που έχουν ανακοινωθεί ότι θα έπρεπε να δοθούν στον Σκαραμαγκά και τα οποία θα πρέπει να αθροιστούν στα 500 εκατ. ευρώ των υποβρυχίων.

Κύκλοι του υπουργείου Άμυνας έλεγαν ότι είναι σχεδόν αδύνατο οι Γερμανοί να δεχθούν να δώσουν τα ναυπηγεία για την κατασκευή των γαλλικών φρεγατών, όπως αδύνατο είναι και η Γαλλία να δώσει τεχνογνωσία στους Γερμανούς για την κατασκευή των δικών της φρεγατών.

Πρακτικά αυτό σημαίνει ότι οι μεν φρεγάτες, που θα κατασκευαστούν στην Ελλάδα, θα μείνουν εκτός Σκαραμαγκά, ο οποίος, ταυτόχρονα, θα αντιμετωπίσει το ενδεχόμενο να μείνει επί μακρόν χωρίς αντικείμενο.

Υπάρχουν, όμως, και οι «δυσαρεστημένοι» εντός κυβερνήσεως, οι οποίοι θεωρούν ότι τα ναυπηγεία δεν έχουν λόγο να είναι ιδιωτικά και ότι τώρα είναι η ευκαιρία να επανέλθουν υπό τον έλεγχο του κράτους, με εξασφαλισμένες, μάλιστα, παραγγελίες για μεγάλο διάστημα. Βασικό επιχείρημα όσων είχαν ταχθεί με τη λύση της επανεθνικοποίησης ήταν, δηλαδή, ότι «οι μόνες δουλειές που έχουν, είναι αναθέσεις από το ελληνικό κράτος και ουδείς έχει φέρει κάποια επισκευή από την ελεύθερη αγορά».

Πάντως, θα πρέπει να αναμένονται και κάποιες πιο σχηματοποιημένες αντιδράσεις, χωρίς κανείς να μπορεί να εκτιμήσει εκ των προτέρων την έκταση και την έντασή τους. Γεγονός είναι ότι, αμέσως μετά την κυβερνητική ανακοίνωση, οι εργαζόμενοι εξέφρασαν την αντίθεσή τους, και ανακοίνωσαν ότι θα κάνουν πορεία διαδήλωσης την Τετάρτη, στο κέντρο της Αθήνας.

Add To Facebook Add To Twitter Add To Yahoo Add To Reddit Fav This With Technorati Add To Del.icio.us Digg This Stumble This