KAΛΩΣ ΗΡΘΑΤΕ ΣΤΗΝ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΣ.
ΤΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΠΡΩΤΟΣΕΛΙΔΑ

ΕΙΣΤΕ ΕΥΧΑΡΙΣΤΗΜΕΝΟΙ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΙΔΙΩΤΙΚΟΥΣ ΔΡΟΜΟΥΣ(ΑΤΤΙΚΗ ΟΔΟΣ,ΟΛΥΜΠΙΑ ΟΔΟΣ,ΝΕΑ ΟΔΟΣ ,ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ;;;;

ΨΗΦΙΣΤΕ:ΘΑ ΑΝΤΕΞΕΙ Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ;;;

ΨΗΦΗΣΤΕ¨:ΜΕ ΤΑ ΝΕΑ ΑΝΤΙΛΑΙΚΑ ΜΕΤΡΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΘΑ ΚΑΝΑΤΕ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ;;;

ΨΗΦΗΣΤΕ .ΘΕΩΡΕΙΤΕ ΑΞΙΟΠΙΣΤΕΣ ΤΙΣ ΑΠΟΚΑΛΥΨΕΙΣ ΤΟΥ WIKILEAKS.

Τετάρτη, 30 Ιουνίου 2010

Κέρδη για τους Έλληνες εφοπλιστές από την κρίση στον Κόλπο του Μεξικού(παντα υπαρχουν δυο πλευρες)




Mεγαλύτερα κέρδη για τους Έλληνες εφοπλιστές αναμένεται να φέρει μακροπρόθεσμα η κρίση που πλήττει τον Κόλπο του Μεξικού μετά το δυστύχημα σε πλωτή πλατφόρμα της BP. Σύμφωνα με αναλυτές, πλοιοκτήτες που έχουν επενδύσει κατά κύριο λόγο σε δεξαμενόπλοια, όπως ο Γιάννης Αγγελικούσης, οι αδελφοί Μαρτίνου και Προκοπίου, ο Γιάννης Μελισσανίδης και ο Πίτερ Γεωργιόπουλος, ο καπετάν Παναγιώτης Τσάκος, ο Βαγγέλης Μαρινάκης και άλλοι, αναμένεται να ευ- νοηθούν από την ανάγκη να καλυφθεί η «χαμένη» παραγωγή.

Οι Financial Times υπολογίζουν ότι η «χαμένη» παραγωγή από το δυστύχημα, από τις διάφορες απαγορεύσεις που τέθηκαν σε ισχύ στις πλωτές μονάδες άλλων πετρελαϊκών εταιρειών, αλλά και από το μορατόριουμ εξόρυξης σε βαθιά νερά που κήρυξε η αμερικανική κυβέρνηση, κυμαίνεται μεταξύ 100.000 και 150.000 βαρελιών ημερησίως.

Σύμφωνα με την εφημερίδα ήδη φαίνεται να υπάρχει μία αύξηση στη ναύλωση τάνκερ από τη Νιγηρία ή την Αγκόλα, ώστε να καλυφθεί το έλλειμμα στην παραγωγή. Είναι ενδεικτικό ότι οι ναύλοι για πολύ μεγάλα τάνκερ (VLCC) έχουν ξεπεράσει τα 68.000 δολ. την ημέρα.

«Τα ερωτήματα που απασχολούν τον κλάδο είναι εάν θα παραταθεί τελικά το μορατόριουμ που κήρυξαν οι ΗΠΑ για την εξόρυξη και άντληση πετρελαίου ή εάν η μείωση της δικής τους παραγωγής καταστεί μόνιμη ως μέρος των συνεπειών του δυστυχήματος», παρατηρούν οι Financial Times.

Σύμφωνα με τα στοιχεία του ναυλομεσιτικού οίκου N. Cotzias Shipping Group, οι Έλληνες πλοιοκτήτες κατέχουν σήμερα το 19% της παγκόσμιας χωρητικότητας στα τάνκερ. Συνολικά έχουν σε λειτουργία 1.148 δεξαμενόπλοια συνολικής χωρητικότητας 87 εκατ. DWT. Εξ αυτών τα 216 είναι υπό ελληνική σημαία.

Ο μεγαλύτερος μεταξύ των Ελλήνων εφοπλιστών «παίκτης» στην παγκόσμια αγορά είναι ο Γιάννης Αγγελικούσης (Maran Tankers), σύμφωνα με την ειδική έκδοση του Tradewinds. Τα πλοία που ελέγχει, τόσο δεξαμενόπλοια όσο και φορτηγά, φτάνουν τα 100. Γίνεται έτσι ο τέταρτος ισχυρότερος εφοπλιστής στον κόσμο.

Ακολουθεί ο Πίτερ Γεωργιόπουλος, ο οποίος ελέγχει 4 εισηγμένες ναυτιλιακές επιχειρήσεις - μεταξύ αυτών την General Maritime Corp με έδρα τη Ν. Υόρκη. Τρίτος Έλληνας σε αριθμό δεξαμενοπλοίων και Νο 14 στη λίστα του Tradewinds είναι ο καπετάν Παναγιώτης Τσάκος. Τα υπό διαχείριση πλοία της εταιρείας του, Tsakos Energy, φτάνουν τα 80.

Οι προαναφερθέντες κατέχουν σημαντική θέση στην αμερικανική αγορά. Μία αγορά, όπου σύμφωνα με αναλυτές η κατάσταση μπορεί να αλλάξει άρδην εάν υπάρξουν συνταρακτικές εξελίξεις αναφορικά με το μέλλον της BP, επιβεβαιώνοντας το όργιο φημών.

Σύμφωνα με ειδικούς του χώρου, οι Έλληνες εφοπλιστές είναι σε καλύτερη θέση ώστε να εκμεταλλευθούν τυχόν αλλαγές, αφού διατηρούν ένα πολύ καλό δίκτυο γνωριμιών, καλό όνομα, αλλά και έναν νέο στόλο, του οποίου η μέση ηλικία δεν ξεπερνά τα 5,5 χρόνια και που ανταποκρίνεται στη νέα νομοθεσία για διπύθμενα πλοία τάνκερ.

Ο νέος στόλος, ο οποίος θα μεγαλώσει ακόμα περισσότερο, αναμένεται να δώσει και μία άλλη -ίσως τη μεγαλύτερη- μάχη, αυτή της Ασίας. Καθώς η ζήτηση για μαύρο χρυσό αυξάνεται στις αναδυόμενες αγορές της Κίνας και της Ινδίας και τα περιθώρια ανάπτυξης παραμένουν τεράστια, όλος ο ναυτιλιακός κόσμος ακολουθεί ένα «γαϊτανάκι» επενδύσεων για να εκμεταλλευθεί την κατάσταση. Σύμφωνα με τα στοιχεία της N. Cotzias Shipping έχουν παραγγελθεί συνολικά 1.556 νέα τάνκερ από τις 16 μεγαλύτερες ναυτικές δυνάμεις του κόσμου, εκ των οποίων τα 224 από Έλληνες εφοπλιστές. Πρόκειται δηλαδή για μερίδιο 14%.

Ενδεικτικό των περιθωρίων που υπάρχουν στις δύο ταχύτατα αναπτυσσόμενες οικονομίες είναι το γεγονός ότι η κατά κεφαλή κατανάλωση πετρελαίου δεν ξεπερνά τα δύο βαρέλια, όταν στην Ευρώπη είναι περίπου 15 βαρέλια ετησίως και στις ΗΠΑ 25 βαρέλια!

Και ποιοι είναι οι μεγάλοι χαμένοι
ΑΠΟ την άλλη, υπάρχουν και κάποιοι που πιθανόν να δεχτούν πλήγμα από το αμερικανικό μορατόριουμ, κυρίως αυτοί που έχουν επενδύσει στα κατά τα άλλα επικερδή «πλοία - τρυπάνια». Η ζήτηση για τέτοια πλοία είναι ελάχιστη. Μεταξύ των εταιρειών που πλήττονται από το μορατόριουμ περιλαμβάνεται η SeaDrill, της οποίας πρόεδρος είναι ο ισχυρότερος άνδρας της παγκόσμιας ναυτιλίας, John Fredriksen. Ο οποίος έλεγε στους Financial Times ότι είναι υπερήφανος που ένα πλοίο εξόρυξης της εταιρείας του, το West Sirius, βοηθάει στην επιχείρηση περιορισμού της πετρελαϊκής διαρροής από την τρύπα που άφησε η κατεστραμμένη εξέδρα της BP. Παρ’ όλα αυτά δεν μπορούσε να κρύψει την ανησυχία του. «Οι προοπτικές μας έχουν πληγεί μακροπρόθεσμα. Πιθανόν να χρειαστεί μία διετία για να ανακάμψει η αγορά», σημείωνε.

Την άποψή του, σύμφωνα με την εφημερίδα, ασπάζεται και ο Γιώργος Οικονόμου, δ/νων σύμβουλος της DryShips, εισηγμένης στο NYSE. Η εταιρεία έχει στην ιδιοκτησία της τέσσερα «πλοία - τρυπάνια» και έχει παραγγείλει άλλα δύο. Παρ’ όλα αυτά τονίζει ότι «μακροπρόθεσμα είναι μία καλή επένδυση».

Add To Facebook Add To Twitter Add To Yahoo Add To Reddit Fav This With Technorati Add To Del.icio.us Digg This Stumble This