KAΛΩΣ ΗΡΘΑΤΕ ΣΤΗΝ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΣ.
ΤΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΠΡΩΤΟΣΕΛΙΔΑ

ΕΙΣΤΕ ΕΥΧΑΡΙΣΤΗΜΕΝΟΙ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΙΔΙΩΤΙΚΟΥΣ ΔΡΟΜΟΥΣ(ΑΤΤΙΚΗ ΟΔΟΣ,ΟΛΥΜΠΙΑ ΟΔΟΣ,ΝΕΑ ΟΔΟΣ ,ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ;;;;

ΨΗΦΙΣΤΕ:ΘΑ ΑΝΤΕΞΕΙ Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ;;;

ΨΗΦΗΣΤΕ¨:ΜΕ ΤΑ ΝΕΑ ΑΝΤΙΛΑΙΚΑ ΜΕΤΡΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΘΑ ΚΑΝΑΤΕ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ;;;

ΨΗΦΗΣΤΕ .ΘΕΩΡΕΙΤΕ ΑΞΙΟΠΙΣΤΕΣ ΤΙΣ ΑΠΟΚΑΛΥΨΕΙΣ ΤΟΥ WIKILEAKS.

Δευτέρα, 12 Ιουλίου 2010

Χρυσά γκολ για την αγορά πίτσας

Το Παγκόσμιο Κύπελλο Ποδοσφαίρου ανέβασε κατακόρυφα την αγορά της πίτσας αυτό το διάστημα. Παρ΄ όλα αυτά, τα τελευταία δύο χρόνια έχει επηρεαστεί και αυτός ο κλάδος από την οικονομική κρίση, καθώς οι καταναλωτές αγοράζουν πλέον πιο εκλογικευμένα και έχουν μειώσει τις παραγγελίες τους για διανομή κατ΄ οίκον τουλάχιστον κατά δύο φορές τον χρόνο, κάτι που αντιστοιχεί σε μείωση περίπου 50% του κλάδου από το 2008 ως σήμερα. Ο συνολικός τζίρος της αγοράς της πίτσας αγγίζει τα 400 εκατ. ευρώ στην Ελλάδα, ενώ το Μουντιάλ συνέβαλε ιδιαίτερα θετικά στα ταμεία των καταστημάτων delivery πίτσας, τα οποία κατέγραψαν άνοδο ως και 70% τις ημέρες που έπαιζε η ελληνική ομάδα. Την ημέρα του αγώνα της Εθνικής Ελλάδος με την Αργεντινή οι μεγάλες αλυσίδες πίτσας πούλησαν περισσότερες από 10.000 πίτσες καθεμιά. Σημειωτέον βέβαια ότι το 85% της αγοράς στηρίζεται σε επώνυμες και οργανωμένες επιχειρήσεις οι οποίες έχουν οδηγήσει σε αφανισμό τα συνοικιακά καταστήματα, καθώς πριν από 10 χρόνια αριθμούσαν τα 9.000 στην Αθήνα και στα περίχωρά της και σήμερα έχουν συρρικνωθεί σε λιγότερα από 1.500.

Μάλιστα, οι «παίκτες» στη συγκεκριμένη αγορά αναμένεται να μειωθούν ακόμη περισσότερο, καθώς και άλλοι συνοικιακοί διανομείς πίτσας θα αναγκαστούν να παραχωρήσουν το μερίδιό τους στις καλά οργανωμένες εταιρείες, οι οποίες ελέγχονται είτε από αμιγώς ελληνικές επιχειρήσεις είτε από εταιρείες που έχουν συνάψει συμφωνίες με τους αντίστοιχους ξένους οίκους καταβάλλοντας σε αυτούς δικαιώματα για τη χρήση του εμπορικού τους σήματος. Μπορεί στο παιχνίδι της πίτσας να παίζουν μόνο τέσσερις μεγάλες επιχειρήσεις, οι μάχες όμως είναι σκληρές. Οι πρωταγωνιστές του κλάδου, αλλά και αντίπαλοι, είναι οι εταιρείες Ρizza Ηut (πρώτη σε εστιατόρια και διανομή πίτσας στον κόσμο) της Food Ρlus ΑΕΒΕ, Domino΄s Ρizza (πρώτη εταιρεία διανομής πίτσας στον κόσμο) της Αnatron Food Services ΑΕ, Roma Ρizza ΑΕΒΕ (έχει τα περισσότερα καταστήματα στην Ελλάδα) και η Ρizza Fan (πρώτη σε όγκους παραγγελιών στην Ελλάδα).

Πάντως, ο κ.
Π. Τσουλούφρης, πρόεδρος της Αnatron Food Services ΑΕ (Domino΄s Ρizza) αναφέρει ότι αναμφίβολα η κρίση έχει επηρεάσει και τον κλάδο του delivery πίτσας, αλλά πολύ λιγότερο σε σχέση με τους υπόλοιπους κλάδους για έναν απλό λόγο: ο κύριος ανταγωνιστής της πίτσας, το σουβλάκι, που σε μεγάλο ποσοστό λειτουργούσε χωρίς αποδείξεις, έχει ήδη αρχίσει να συρρικνώνεται, αφού η νόμιμη λειτουργία (λόγω της νέας κυβερνητικής πολιτικής που έχει οδηγήσει τους καταναλωτές να απαιτούν αποδείξεις)

έχει περιορίσει δραστικά το λειτουργικό του κέρδος. Ως αποτέλεσμα, ο κλάδος της πίτσας «κερδίζει» μερίδιο από το σουβλάκι, καλύπτοντας τη μείωση των πωλήσεων που επέφερε η κρίση.

Συνεχίζοντας ο κ. Τσουλούφρης προσθέτει: «Προβλέπουμε ότι ο κλάδος μας θα περάσει μια περίοδο “αναδιάρθρωσης” όπου πολλές εταιρείες δεν θα αντέξουν τον ανταγωνισμό και τελικά θα επικρατήσουναυτές που θα κερδίσουν την εμπιστοσύνη του καταναλωτή προσφέροντας την καλύτερη σχέση ποιότητας-τιμής (value for money). Θεωρούμε ότι οι εξελίξεις αυτές, παρ΄ όλο που είναι επίπονες και περιορίζουν τα περιθώρια κέρδους, είναι αναμφίβολα υγιείς και τελικά θα αποβούν προς όφελος των σωστώνεπιχειρήσεων και του τελικού καταναλωτή».
Ενα ακόμη «αγκάθι» για τον κλάδο, σύμφωνα με τον κ.
Α. Αραπατζή , διευθυντή μάρκετινγκ της Food Ρlus (Ρizza Ηut), είναι η ευαισθητοποίηση των Ελλήνων σχετικά με την υγιεινή διατροφή που μπορεί να επηρεάσει και την πίτσα, σε μικρότερο βαθμό όμως σε σχέση με το εξωτερικό. Αξίζει να αναφερθεί ότι ένα από τα βασικά χαρακτηριστικά της πίτσας, προσθέτει ο κ. Α. Αραπατζής, είναι ότι θεωρείται προϊόν της παρέας- άρα οι ποδοσφαιρικοί αγώνες, η Εurovision και οι ονομαστικές εορτές συμβάλλουν θετικά στην αύξηση πωλήσεων του κλάδου.

Οι κυρίαρχοι παίκτες
Η ιστορία της
Domino΄s Ρizza ξεκίνησε στην Αμερική, όταν το 1960 ο Τom Μonaghan και ο αδελφός του αγόρασαν ένα μικρό κατάστημα που πουλούσε πίτσα στο Αν Αρμπορ του Μίσιγκαν. Το 1998 ο Μonaghan αποσύρεται και η εταιρεία μεταβιβάζεται στην επενδυτική εταιρεία Βain Capital Ιnc. Σήμερα η Domino΄s Ρizza διαθέτει πάνω από 8.500 καταστήματα σε περισσότερες από 60 χώρες ανά τον κόσμο.

Αλλη μια μεγάλη δύναμη στο «σερβίρισμα» και στη διανομή πίτσας στον κόσμο λειτουργεί από το 1989 στην Ελλάδα και είναι η
Ρizza Ηut. Πρόκειται για μια από τις μεγαλύτερες και πλέον εδραιωμένες αλυσίδες εστιατορίων pizza στον κόσμο που ανήκει στη μητρική εταιρεία Υum, αφού έχει 7.500 καταστήματα στην Αμερική και άλλα 5.600 σε 97 χώρες. Η εταιρεία Food Ρlus ΑΕ έχει αναλάβει την εκχώρηση του δικαιώματος χρήσης του ονόματος Ρizza Ηut και ΚFC στην Ελλάδα.

Η
Roma Ρizza ιδρύθηκε το 1972, ενώ με τη σημερινή της μορφή λειτουργεί από το 1994 έπειτα από συγχώνευση των εταιρειών Roma Ρizza ΑΕ και Αφοί Ζαγκάνα ΟΕ στη Θεσσαλονίκη. Πρόκειται για τη μεγαλύτερη αλυσίδα εστιατορίων και διανομής πίτσας στην Ελλάδα.

Μία ακόμη ελληνική, οργανωμένη επιχείρηση που εντάσσεται στους δυναμικούς παίκτες πίτσας στην Ελλάδα είναι η
Ρizza Fan, η οποία άρχισε τη δραστηριοποίησή της το 1996 από τον ιδρυτή και πρόεδρό της κ. Κ. Αντάρα . Σήμερα η εταιρεία διαθέτει 53 καταστήματα.

Με διανομή κατ΄ οίκον το 85% των πωλήσεων
Στην Ελλάδα η ιστορία της πίτσας ξεκίνησε το 1970, όταν έλληνες μετανάστες από τον Καναδά έφεραν αυτή τη διατροφική συνήθεια και στη χώρα μας δημιουργώντας τις πιτσαρίες Ρortofino και Roma. Από τη δεκαετία του 1980 άρχισε η άνθηση της συγκεκριμένης αγοράς, ενώ από την επόμενη δεκαετία οι καταναλωτές άρχισαν να δείχνουν την προτίμησή τους στη διανομή κατ΄ οίκον, η οποία σήμερα αντιπροσωπεύει το 85% των πωλήσεων του κλάδου. Πάντως, η κρίση έχει συμπαρασύρει και την αγορά της πίτσας, η οποία έχει κατανάλωση, όχι όμως όπως πριν από τριάμισι ή πέντε χρόνια, όπως επισημαίνει ο κ.
Κ. Αντάρας, πρόεδρος και ιδρυτής της Ρizza Fan. Στην Ελλάδα η κατάσταση είναι ρευστή, αλλά, συνεχίζει ο κ. Αντάρας, η αγορά της πίτσας μπορεί να μην εμφανίσει περαιτέρω πτώση, καθώς η διανομή κατ΄ οίκον πίτσας είναι ένας φθηνός και εύκολος τρόπος για γρήγορο φαγητό και «διασκέδαση».


Add To Facebook Add To Twitter Add To Yahoo Add To Reddit Fav This With Technorati Add To Del.icio.us Digg This Stumble This