KAΛΩΣ ΗΡΘΑΤΕ ΣΤΗΝ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΣ.
ΤΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΠΡΩΤΟΣΕΛΙΔΑ

ΕΙΣΤΕ ΕΥΧΑΡΙΣΤΗΜΕΝΟΙ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΙΔΙΩΤΙΚΟΥΣ ΔΡΟΜΟΥΣ(ΑΤΤΙΚΗ ΟΔΟΣ,ΟΛΥΜΠΙΑ ΟΔΟΣ,ΝΕΑ ΟΔΟΣ ,ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ;;;;

ΨΗΦΙΣΤΕ:ΘΑ ΑΝΤΕΞΕΙ Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ;;;

ΨΗΦΗΣΤΕ¨:ΜΕ ΤΑ ΝΕΑ ΑΝΤΙΛΑΙΚΑ ΜΕΤΡΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΘΑ ΚΑΝΑΤΕ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ;;;

ΨΗΦΗΣΤΕ .ΘΕΩΡΕΙΤΕ ΑΞΙΟΠΙΣΤΕΣ ΤΙΣ ΑΠΟΚΑΛΥΨΕΙΣ ΤΟΥ WIKILEAKS.

Τετάρτη, 9 Ιουνίου 2010

Λιγότεροι οι ελληνικοί ναυτιλιακοί όμιλοι, αλλά ισχυρότεροι


Πρώτοι σε ναυπηγήσεις νεότευκτων πλοίων οι Ελληνες εφοπλιστές, επενδύοντας πάνω από 54 δισ. δολλάρια

Μείωση του αριθμού των ελληνικών ναυτιλιακών εταιρειών κατά 15 ή 2% στις 758 εταιρείες κατέγραψε τους πρώτους μήνες του 2010 η μελέτη της εταιρείας Petrofin Research, σε σχέση με το 2009. Η έρευνα εκτιμά ότι η μικρή μείωση δείχνει ότι ο ναυτιλιακός κλάδος αντέχει παρά τους ισχυρούς κλυδωνισμούς στην παγκόσμια οικονομία. Τη μεγαλύτερη μείωση, σε ποσοστό 16,26%, παρουσίασαν οι εταιρείες που διαχειρίζονται από 5 - 8 πλοία. Ο μέσος όρος ηλικίας του ελληνόκτητου στόλου διαμορφώθηκε το 2010 στα 16,6 έτη από 17,6 έτη το 2009 και 18,4 έτη το 2008.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Petrofin Research οι εταιρείες που διαχειρίζονται:
- Από 1-2 πλοία μειώθηκαν από 343 το 2009 σε 340 το 2010.
- Οι εταιρείες που διαχειρίζονται από 3-4 πλοία αυξήθηκαν από 161 σε 171.
- Οι εταιρείες που διαχειρίζονται από 5-8 πλοία μειώθηκαν από 123 σε 103.
- Οι εταιρείες που διαχειρίζονται από 9 -15 πλοία παρέμειναν στις 80.
- Οι εταιρείες που διαχειρίζονται από 16 - 24 πλοία μειώθηκαν στις 33 από 35.
- Και οι εταιρείες που διαχειρίζονται περισσότερα από 25 πλοία παρέμειναν σταθερά στις 31.
Σε λίγα χέριαΠαράλληλα, καταγράφεται τάση ισχυροποίησης των μεγάλων ναυτιλιακών Ομίλων στην ελληνική ναυτιλία, δηλαδή των εταιρειών που ελέγχουν στόλους με περισσότερα από 25 πλοία. Ειδικότερα, αναφέρεται ότι το 2010 το 42% του ελληνόκτητου στόλου σε επίπεδο χωρητικότητας ελέγχεται από 31 Ομίλους που αποτελούν το 4,1% της ελληνικής πλοιοκτησίας.
«Το 2009 ήταν μία εξαιρετικά δύσκολη χρονιά για την ελληνική ναυτιλία, όμως καθώς οι αγορές ανακάμπτουν οι περισσότεροι εφοπλιστές αποφασίζουν να κρατήσουν τα πλοία τους. Μάλιστα, ενώ ακυρώθηκαν πολλές ακριβές παραγγελίες πλοίων, συχνά αυτές αντικαταστάθηκαν από νέα συμβόλαια με χαμηλότερες τιμές και παραδόσεις σε μεγαλύτερο χρόνο», επισημαίνει μεταξύ άλλων η μελέτη της Petrofin Research.
Παρά τη διεθνή κρίση ο ναυτιλιακός κλάδος δείχνει σημαντικές ενδείξεις ανάκαμψης, γεγονός που έχει οδηγήσει πολλούς εφοπλιστές να προχωρήσουν σε παραγγελίες νέων πλοίων. Σύμφωνα με τον οίκο Clarksons, οι Ελληνες εφοπλιστές βρίσκονται στην πρώτη θέση στο βιβλίο παραγγελιών νεότευκτων πλοίων επενδύοντας περισσότερα από 54 δισ. δολάρια και ακολουθούν οι Γερμανοί, οι Κινέζοι, οι Ιάπωνες και οι Αμερικανοί. Τα υπό ναυπήγηση πλοία αναλογούν στο 39% του εν ενεργεία παγκόσμιου εμπορικού στόλου. Σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία το 2010 αναμένεται να αυξηθεί ο εμπορικός στόλος παγκοσμίως κατά 7,2%, ενώ το 2011 προβλέπεται περαιτέρω αύξησή του κατά 8,7%.
Για το 2010 προβλέπεται να αποσυρθούν πλοία χωρητικότητας 50 εκατ. τόνων dwt, ενώ το 2011 εκτιμάται ότι θα αποσυρθούν πλοία χωρητικότητας 20 εκατ. τόνων dwt.
Εν τω μεταξύ, το νεότευκτο φορτηγό πλοίο τύπου capezise «Divinus» (172.000 Dwt) παρέλαβε από τα ναυπηγεία Sundong η εταιρεία Enterprises Shipping, συμφερόντων Β. Ρέστη.
Η Enterprises Shipping διαχειρίζεται 32 φορτηγά πλοία, ενώ ναυπηγεί άλλα 20 σκάφη.
Χρονιά απόσυρσης δεξαμενοπλοίωνΤο 2010 χαρακτηρίζεται χρονιά απόσυρσης δεξαμενόπλοιων από τον οίκο Gibsons, καθώς στο πεντάμηνο Ιανουαρίου - Μαΐου, το τονάζ που αποσύρθηκε ξεπέρασε το τονάζ που αποσύρθηκε το 2009.
Από την αρχή του έτους έχει αποσυρθεί τονάζ ύψους 6,8 εκατ. dwt, ενώ το 2009 αποσύρθηκε τονάζ 6,7 εκατ. dwt. Οι αποσύρσεις ανέβασαν και τις τιμές του scrap που προσφέρουν οι διαλυτές για δεξαμενόπλοια, καθώς τον Μάρτιο και τον Απρίλιο έφθασαν τα 500 δολάρια τον τόνο αλλά στη συνέχεια έπεσαν στα 400 δολάρια. Ο οίκος Gibsons εκτιμά ότι το τονάζ που πρέπει να αποσυρθεί ανέρχεται στα 36 εκατ. τόνους dwt, ενώ για φέτος θα αποσυρθούν 16 εκατ. τόνοι dwt καθώς η χωρητικότητα των διαλυτηρίων δεν αρκεί. Να σημειωθεί ότι το 2010 λήγει η προθεσμία απόσυρσης μονοπύθμενων δεξαμενόπλοιων.

Add To Facebook Add To Twitter Add To Yahoo Add To Reddit Fav This With Technorati Add To Del.icio.us Digg This Stumble This