KAΛΩΣ ΗΡΘΑΤΕ ΣΤΗΝ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΣ.
ΤΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΠΡΩΤΟΣΕΛΙΔΑ

ΕΙΣΤΕ ΕΥΧΑΡΙΣΤΗΜΕΝΟΙ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΙΔΙΩΤΙΚΟΥΣ ΔΡΟΜΟΥΣ(ΑΤΤΙΚΗ ΟΔΟΣ,ΟΛΥΜΠΙΑ ΟΔΟΣ,ΝΕΑ ΟΔΟΣ ,ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ;;;;

ΨΗΦΙΣΤΕ:ΘΑ ΑΝΤΕΞΕΙ Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ;;;

ΨΗΦΗΣΤΕ¨:ΜΕ ΤΑ ΝΕΑ ΑΝΤΙΛΑΙΚΑ ΜΕΤΡΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΘΑ ΚΑΝΑΤΕ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ;;;

ΨΗΦΗΣΤΕ .ΘΕΩΡΕΙΤΕ ΑΞΙΟΠΙΣΤΕΣ ΤΙΣ ΑΠΟΚΑΛΥΨΕΙΣ ΤΟΥ WIKILEAKS.

Δευτέρα, 19 Ιουλίου 2010

Επιχειρήσεις που άντεξαν στην κρίση

Η ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ οικονομική κρίση της τελευταίας εικοσαετίας έχει «ριζώσει» για τα καλά στην Ελλάδα.Ο πλούτος που παράγει η χώρα κινείται σε ρυθμούς ύφεσης και το ραντεβού με την ανάκαμψη έχει οριστεί, σύμφωνα με τις πιο αισιόδοξες εκτιμήσεις, το 2012. Κλάδοι όπως οι τράπεζες, η οικοδομή, οι κατασκευές, η βιομηχανία, το λιανεμπόριο, τα είδη πολυτελείας κ.ά. έχουν υποστεί τις μεγαλύτερες συνέπειες της οικονομικής δυσπραγίας. Είναι τέτοια η ένταση της κρίσης αφού κλάδοι που χαρακτηρίζονταν ιδιαίτερααμυντικοί όπως οι Υπηρεσίες Υγείας και τα τρόφιμα, καταγράφουν με τη σειρά τους μεγάλες απώλειες. Υπάρχουν όμως και κλάδοι της οικονομίας που εμφανίζουν αξιοσημείωτη αντοχή και τα μεγέθη τους διατηρούνται σταθερά, ενώ σε μερικές εξαιρετικές περιπτώσεις ενισχύονται. Πρόκειται για εταιρείες με έντονο εξαγωγικό προσανατολισμό, εταιρείες με φθηνό και παράλληλα ποιοτικό προϊόν και σίγουρα επιχειρήσεις με ισχυρό ταμείο και μικρό δανεισμό που έχουν την ευελιξία να χρηματοδοτούν τα κεφάλαια κίνησης και να κάνουν και επενδύσεις κερδίζοντας μερίδια αγοράς.

Στον κλάδο της ενέργειας τα μηνύματα για τη ζήτηση είναι ιδιαίτερα ενθαρρυντικά. Ενώ το 2009 η πτώση της ζήτησης διαμορφώθηκε στο 6%, το πρώτο τετράμηνο του 2010 υποχώρησε στο-2%και μάλιστα τον Μάιο κυμαίνεται περί το -1%. Αν παγιωθεί η ανάκαμψη της ζήτησης για ηλεκτρικό ρεύμα, θα βγουν ωφελημένοι εκτός της ΔΕΗ και άλλοι όμιλοι που δραστηριοποιούνται στον κλάδο, όπως ο Μυτιληναίος, ο όμιλος ΓΕΚ-Τέρνα μέσω της Τέρνα Ενεργειακής κ.ά.


Τα στοιχεία για τον τουρισμό, σύμφωνα με την Τράπεζα της Ελλάδος, την περίοδο Ιανουαρίου- Απριλίου δείχνουν μια πτώση εισροής συναλλάγματος της τάξεως του 7,8% σε σχέση με το αντίστοιχο περυσινό διάστημα. Οι ειδικοί εκτιμούν ότι ως νούμερο δεν είναι αποθαρρυντικό για τη συνέχεια και θεωρούν ότι αν δεν υπήρχαν οι «υπερβολές με το κρουαζιερόπλοιο “Ζenith”» οι εισπράξεις θα ήταν περισσότερες. Αναφέρουν μάλιστα ότι λόγω της πτώσης του ευρώ κατά 15% από την αρχή του έτους με το δολάριο, το προϊόν γίνεται φθηνότερο και ίσως στην πορεία να εισρεύσειακόμη μεγαλύτερο συνάλλαγμα. Ενδεικτικό της δυναμικής του κλάδου αποτελεί και το γεγονός της αναβάθμισης του λιμανιού στο
Κατάκoλο Ηλείας λόγω των προβλημάτων με την προσέγγιση του «Ζenith» στον Πειραιά. Οι πράκτορες πλέον δεν «πουλάνε» προσέγγιση στον Πειραιά και βόλτα στην Ακρόπολη αλλά αποβίβαση στο Κατάκoλο και ξενάγηση στην Αρχαία Ολυμπία με αποτέλεσμα το λιμάνι στο Κατάκoλο να γνωρίζει πιένες.

Παιχνίδια
Η εταιρεία παιχνιδιών
Jumbo εκμεταλλευόμενη το φθηνό κόστος των προϊόντων της κατάφερε να κλείσει τη δωδεκάμηνη χρήση, που λήγει στο τέλος Ιουνίου, με άνοδο πωλήσεων και κερδών κατά 4%, χωρίς μάλιστα να έχει λειτουργήσει κάποιο νέο κατάστημα. Προφανώς το γεγονός ότι 8 στα 10 προϊόντα της εταιρείας αποτιμούνται στο 1 ευρώ ή και πιο κάτω έχει παίξει καταλυτικό ρόλο για την επιτυχία της. Για να αντιληφθεί κανείς το μέγεθος της εταιρείας, την περυσινή χρήση έκανε τζίρο 468 εκατ. ευρώ και είχε καθαρά κέρδη 95,7 εκατ. ευρώ, μεγέθη που θα ζήλευαν και τράπεζες. Για την επόμενη χρήση ο ιδιοκτήτης και manager της εταιρείας κ. Απ. Βακάκης υποστηρίζει: «Η καταναλωτική δαπάνη πέφτει διαρκώς. Στον ίδιο αριθμό καταστημάτων θα εμφανίσουμε μια πτώση 7%. Για να απορροφήσουμε την πτώση αυτή θα δημιουργήσουμε έξι νέα καταστήματα. Στόχος μας είναι τον Ιούνιο του 2011, οπότε λήγει η χρήση στο σύνολο των παλαιών και νέων καταστημάτων, να εμφανίσουμε μικρή αύξηση πωλήσεων αλλά θα είναι πολύ δύσκολο να κρατήσουμε τα κέρδη μας». Η εταιρεία επιταχύνει το επενδυτικό της πρόγραμμακαθώς διαθέτει 172 εκατ. ευρώ διαθέσιμα.

Οικιακός εξοπλισμός
Αμυντικά χαρακτηριστικά εμφανίζει και ο κλάδος του οικιακού εξοπλισμού με προσιτές τιμές. Εκπρόσωπος αυτής της κατηγορίας είναι τα
ΙΚΕΑ, που όπως σε όλη την Ευρώπη έτσι και στην Ελλάδα έχει καταστεί ο προμηθευτής της μεσαίας τάξης. Τα ΙΚΕΑ αντιπροσωπεύονται από τον όμιλο Φουρλή (ηλεκτρικά, αθλητικά κ.ά.) και οι πωλήσεις τους πλέον αποτελούν το 45% του συνολικού τζίρου του ομίλου. Το πρώτο τρίμηνο του 2010 οι πωλήσεις των ΙΚΕΑ αυξήθηκαν κατά 4,4% και διαμορφώθηκαν στα 72 εκατ. ευρώ, με κέρδη 6,6 εκατ. ευρώ.

Fast food
Ενας άλλος κλάδος που «ευνοείται» από την κρίση είναι αυτός της ταχείας εστίασης. Φθηνό και γρήγορο φαγητό όχι μόνο για εφήβους αλλά και για οικογένειες. Σύμφωνα με ανακοίνωση της
ΜcDonald΄s Ηellas, το πρώτο τρίμηνο του 2010 οι συγκρινόμενες πωλήσεις των εστιατορίων (στον ίδιο αριθμό καταστημάτων) αυξήθηκαν κατά 8,3% και η επισκεψιμότητα κατά 9,9%, συγκριτικά με το αντίστοιχο περυσινό διάστημα. Το πρώτο τρίμηνο του 2010 παγιώνει την ανοδική πορεία της κατανάλωσης στον συγκεκριμένο κλάδο αφού το 2009 οι συγκρινόμενες πωλήσεις της αλυσίδας παρουσίασαν αύξηση 10,7%, ενώ η επισκεψιμότητα διευρύνθηκε κατά 10,9%. Τα αντίστοιχα ποσοστά αύξησης του 2008 ήταν 8,3% σε πωλήσεις και 9,5% σε επισκεψιμότητα.

Μεταλλουργία
Η
S&Β (πρώην Βαρυτίνη) αύξησε πωλήσεις και ΕΒΙΤDΑ κατά 20% και 45% αντίστοιχα, σε σχέση με το πρώτο τρίμηνο του 2009. Η εταιρεία που εξάγει σχεδόν το 90% της παραγωγής της επωφελείται από τη σταδιακή ανάκαμψη βασικών βιομηχανικών κλάδων όπως είναι οι διάφοροι τομείς της μεταλλουργίας που αντιστοιχούν πλέον στο 56% των συνολικών πωλήσεών της. Τα βασικά της προϊόντα, όπως ο μπετονίτης και ο περλίτης, αποτελούν πρώτες ύλες για τα σιδηρουργεία και την οικοδομή αντίστοιχα.

Προϊόντα χάλυβα
Η άνοδος της ζήτησης για χαλυβουργικά προϊόντα έχει άμεση επίδραση και στα μεγέθη των εταιρειών του ομίλου
Βιοχάλκο, όπως οι Σιδενόρ, Χαλκόρ και Ελβάλ, που υποχρεώθηκαν σε μεγάλες ζημιές τα τελευταία δύο χρόνια λόγω απομείωσης των αποθεμάτων, έλλειψης της ζήτησης και μείωσης των τιμών. Βεβαίως, στους συγκεκριμένους κλάδους εμφανίζεται το παράδοξο οι πωλήσεις σε όγκο να ενισχύονται και να αυξάνεται και η αξία τους λόγω της ανάκαμψης της ζήτησης σε παγκόσμιο επίπεδο αλλά τα περιθώρια κέρδους να παραμένουν καθηλωμένα, καθώς η ελληνική αγορά στην οποία παραδοσιακά πωλούν σε ακριβότερες τιμές είναι «παγωμένη». Τρόφιμα
Ημείωση τιμών σε βασικούς κωδικούς της κατηγορίας με προσφορές πάνω στα προϊόντα καθώς και ειδικές ενέργειες μέσα στα σουπερμάρκετ με εκπτωτικά κουπόνια και δωροεπιταγές είχαν ως αποτέλεσμα ο κλάδος καταψυγμένων τροφίμων της
Vivartia να αυξήσει τον τζίρο του το πρώτο πεντάμηνο του 2010 σε σχέση με το πρώτο πεντάμηνο του 2009. Στην κατηγορία των καταψυγμένων λαχανικών ο Μπάρμπα Στάθης διατήρησε τις πωλήσεις του στα ίδια επίπεδα με το 2009, ενώ στην κατηγορία των ζυμών η Χρυσή Ζύμη αντιστάθηκε στην κρίση με αύξηση +2% σε αξία σε σχέση με το 2009.

Πονταρίσματα στο Πάμε Στοίχημα
Μπορεί τα καζίνα να εμφανίζουν πτώση της τάξεως του 16% αλλά το Πάμε Στοίχημα του ΟΠΑΠ παρουσίασε αύξηση πωλήσεων 6% το πρώτο τρίμηνο του 2010.

Η αμφίρροπη εξέλιξη στα πρωταθλήματα Αγγλίας (Τσέλσι- Μάντσεστερ), Ιταλίας (Ιντερ- Ρόμα) και Ισπανίας (Μπαρτσελόνα- Ρεάλ) διατήρησαν ως το τέλος το ενδιαφέρον των παικτών, γι΄ αυτό και παρατηρήθηκε η ανάκαμψη αυτή, αν και συνολικά τα παιχνίδια του ΟΠΑΠ (Κίνο, Τζόκερ, Λόττο κ.ά.) εμφάνισαν κάμψη εσόδων το πρώτο τρίμηνο κατά 6,2%.

Ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΠΑΠ κ.
Ι. Σπανουδάκης δήλωσε πρόσφατα ότι η κρίση έχει επηρεάσει και τον κλάδο των τυχερών παιχνιδιών και μάλιστα η έντασή της ήταν μεγαλύτερη από τις αρχικές εκτιμήσεις. Παρ΄ όλα αυτά εκτιμά ότι στο τέλος της χρήσης οι πωλήσεις του οργανισμού δεν θα υπολείπονται σε σχέση με αυτές του 2009 καθώς τα πονταρίσματα στο Πάμε Στοίχημα για το Παγκόσμιο Κύπελλο της Νότιας Αφρικής θα αναπληρώσουν τα χαμένα έσοδα από άλλα παιχνίδια.

Τα έσοδα του Πάμε Στοίχημα από το Μουντιάλ κυμάνθηκαν κοντά στα 280 εκατ ευρώ, πολύ κάτω όμως από το προηγούμενο Μουντιάλ το 2006 στη Γερμανία, όπου είχαν διαμορφωθεί στα 420 εκατ. ευρώ.

Οι υψηλές αποδόσεις που προσφέρουν οι εταιρείες του ιντερνετικού στοιχήματος που έχουν κατακλύσει την αγορά, καθώς και η οικονομική κρίση είναι δύο από τους βασικούς λόγους της σημαντικής αυτής πτώσης.

Η έξοδος των φαβορί νωρίς από το Μουντιάλ δεν επέτρεψε στους παίκτες να κερδίσουν και να επανεπενδύσουν τα κέρδη, ενώ από την άλλη πλευρά μείωσε το pay out κάτω από το 80%, γεγονός που θα έχει θετική επίπτωση στα περιθώρια κέρδους του ΟΠΑΠ.


Add To Facebook Add To Twitter Add To Yahoo Add To Reddit Fav This With Technorati Add To Del.icio.us Digg This Stumble This