KAΛΩΣ ΗΡΘΑΤΕ ΣΤΗΝ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΣ.
ΤΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΠΡΩΤΟΣΕΛΙΔΑ

ΕΙΣΤΕ ΕΥΧΑΡΙΣΤΗΜΕΝΟΙ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΙΔΙΩΤΙΚΟΥΣ ΔΡΟΜΟΥΣ(ΑΤΤΙΚΗ ΟΔΟΣ,ΟΛΥΜΠΙΑ ΟΔΟΣ,ΝΕΑ ΟΔΟΣ ,ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ;;;;

ΨΗΦΙΣΤΕ:ΘΑ ΑΝΤΕΞΕΙ Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ;;;

ΨΗΦΗΣΤΕ¨:ΜΕ ΤΑ ΝΕΑ ΑΝΤΙΛΑΙΚΑ ΜΕΤΡΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΘΑ ΚΑΝΑΤΕ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ;;;

ΨΗΦΗΣΤΕ .ΘΕΩΡΕΙΤΕ ΑΞΙΟΠΙΣΤΕΣ ΤΙΣ ΑΠΟΚΑΛΥΨΕΙΣ ΤΟΥ WIKILEAKS.

Σάββατο, 4 Σεπτεμβρίου 2010

AYTOΣ TO ΕΚΑΝΕ ΕΜΕΙΣ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΚΑΝΟΥΜΕ ΤΟ ΟΝΕΙΡΟ ΤΟΥ;;;

Kang Duk-Soo. Ο 60χρονος επικεφαλής της SΤΧ Group κατάφερε μέσα σε 10 χρόνια να μετατρέψει την επιχείρησή του που κινδύνευε να  βάλει λουκέτο στον τέταρτο μεγαλύτερο ναυτιλιακό όμιλο στον κόσμο
Από απλός εργαζόμενος, ο Νοτιοκορεάτης Κang Duk-Soo είναι σήμερα ο δισεκατομμυριούχος ιδιοκτήτης ενός παγκόσμιου κολοσσού στον χώρο της ναυτιλίας. Μέσα σε δέκα χρόνια κατάφερε να μετατρέψει την επιχείρησή του, που κινδύνευε να βάλει λουκέτο, στον τέταρτο μεγαλύτερο ναυτιλιακό όμιλο στον κόσμο, εξέλιξη που ανέδειξε τον ίδιο σε «θρύλο» των μισθωτών της χώρας του.

Σήμερα ο 60χρονος επικεφαλής του ομίλου SΤΧ Group είναι ο πιο πολυσυζητημένος επιχειρηματίας στη χώρα του. Για δεκαετίες δούλευε ως ένας συνηθισμένος μισθωτός στον όμιλο Ssangyong που ήταν κάποτε μια ισχυρή νοτιοκορεατική εταιρεία, πριν η ασιατική χρηματοπιστωτική κρίση την οδηγήσει στα πρόθυρα κατάρρευσης. Παρότι δεν σκόπευε να αναλάβει το προβληματικό τμήμα παραγωγής μηχανημάτων του ομίλου, οδηγήθηκε στην απόφαση αυτή από τις συνθήκες. «Δεν ήταν εύκολο για έναν άνθρωπο που έφτανε κοντά σε ηλικία συνταξιοδότησης να τοποθετήσει όλο τον προσωπικό του πλούτο στην αγορά μιας προβληματικής εταιρείας. Αλλά ήξερα ότι θα μπορούσα να αντιστρέψω την πορεία της, διότι είχα εμπιστοσύνη στα βασικά της χαρακτηριστικά», είπε ο κ. Κang σε συντάκτη των «Financial Τimes» καθισμένος στο γραφείο του στον 23ο όροφο της εντυπωσιακής έδρας της SΤΧ στο κέντρο της Σεούλ.

Οσο ένα πακέτο τσιγάρα
Τα επενδυτικά κεφάλαια Ηannuri, που αγόρασαν το 2000 τη Ssangyong, προήγαγαν τον Κang από τη θέση του οικονομικού διευθυντή σε αυτή του διευθύνοντος συμβούλου. «Ηταν μοιραίο να δώσω ζωή στην εταιρεία, καθώς μπορούσα να απελευθερωθώ μόνο αν η εταιρεία αποκτούσε κανονική ροή», δηλώνει ο δισεκατομμυριούχος πλέον Κang, ο οποίος είχε τότε εγγυηθεί προσωπικά για χρέη ύψους 40 δισ. ουόν (26 εκατ. ευρώ) της εταιρείας. Ακόμη και η μετοχή της εταιρείας άξιζε λιγότερο από ό,τι ένα πακέτο τσιγάρα. Ομως, αρκετοί εργαζόμενοι αγόρασαν μετοχές αφότου ο Κang ανέλαβε τα ηνία της και κατάφερε να αντιστρέψει την πορεία της σε συνεργασία με τους προμηθευτές και τους πελάτες της κερδίζοντας παράλληλα σημαντικές παραγγελίες από Κίνα και Ιαπωνία. Μπεστ σέλερ η επιτυχία του
Εγινε ο μεγαλύτερος μέτοχος της εταιρείας το 2001, όταν αγόρασε το 11% από τη Ηannuri έναντι 2 δισ. ουόν και τη μετονόμασε σε SΤΧ. Ομως, για τον ίδιο λίγα έχουν αλλάξει. «Αντιμετώπιζα κάθε δουλειά με μεγάλη ευθύνη, ακόμη και όταν κατείχα πολύ χαμηλές θέσεις. Αυτή η αίσθηση της ιδιοκτησίας με έκανε να χαίρομαι τη δουλειά μου ακόμη περισσότερο», δηλώνει. Οταν, μάλιστα, άρχισε να εργάζεται ήταν απλά απόφοιτος λυκείου. Γράφτηκε, όμως, σε τοπικό πανεπιστήμιο και παρακολουθούσε μαθήματα στη διοίκηση επιχειρήσεων μετά τη δουλειά. Πήρε πτυχίο το 1974. Παρότι στη Νότια Κορέα δίνουν μεγάλη σημασία στα ακαδημαϊκά προσόντα, ο Κang έχει αναδειχτεί σε άνθρωπο που εμπνέει. Το βιβλίο με τίτλο «Ι just put my thought into action», στο οποίο περιγράφεται η επιτυχία του, έχει γίνει μπεστ σέλερ στη Σεούλ.

Οπως συμβαίνει με πολλούς διευθύνοντες συμβούλους στη Σεούλ, έτσι και ο Κang είναι χαμηλών τόνων και διαφυλάσσει την προσωπική του ζωή από τη δημοσιότητα. Στα χρόνια της διοίκησής του η SΤΧ ακολουθεί μια ραγδαία αναπτυσσόμενη πορεία. Σε τρία χρόνια εξαγόρασε μεγάλες νοτιοκορεάτικες εταιρείες, όπως η Daedong Shipbuilding, προκειμένου να διευρύνει τις δραστηριότητές του. Η εταιρεία του επεκτάθηκε και στο εξωτερικό κάνοντας την πρώτη εξαγορά το 2007, η οποία αφορούσε στο 39,2% της νορβηγικής Αker Υards, του μεγαλύτερου ευρωπαϊκού κατασκευαστή κρουαζιερόπλοιων, η οποία ονομάζεται πλέον SΤΧ Εurope. Η εταιρεία του Κang είναι ακόμη μία από τις ελάχιστες που διαθέτουν ναυπηγείο στην Κίνα.

Τον μισό χρόνο στο εξωτερικό
Φωτογραφίες στον χώρο υποδοχής του γραφείου του, που τον απεικονίζουν σε συναντήσεις με διεθνείς πολιτικές προσωπικότητες, όπως με τον Νικολά Σαρκοζί και τον Γιέν Τζιαμπάο της Κίνας, δείχνουν πόσο κοπιαστικές είναι οι διαπραγματεύσεις για να λειτουργήσει τις επιχειρήσεις του στο εξωτερικό. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η εξαγορά των Αker Υards, όπου αντιμετώπισε την αντίδραση των εργαζομένων αλλά και την πολιτική ανταγωνισμού των Βρυξελλών. Σήμερα ο όμιλος SΤΧ έχει 11 μονάδες και πωλήσεις 21 δισ. δολαρίων, έναντι 220 εκατ. δολαρίων το 2001. Διαθέτει 18 ναυπηγεία σε οκτώ χώρες με το 90% των πωλήσεων να προέρχεται από το εξωτερικό, όπου εργάζεται το 60% των 57.000 εργαζομένων της. Πάνω από έξι μήνες τον χρόνο ο κ. Κang, ο οποίος είναι παντρεμένος και έχει τρία παιδιά, ταξιδεύει εκτός Νότιας Κορέας για να ελέγξει τις μονάδες της εταιρείας του στο εξωτερικό.

Ανησυχούν οι επενδυτές
Ομως, η επέκταση του ομίλου του στο εξωτερικό έχει προκαλέσει την ανησυχία των επενδυτών, οι οποίοι θεωρούν ότι η SΤΧ μπορεί να ακολουθήσει τον δρόμο της Daewoo, η οποία χρεοκόπησε μετά την ασιατική οικονομική κρίση αφήνοντας υπέρογκα χρέη μετά τη δυναμική επέκτασή της στο εξωτερικό. Η σημερινή πτώση στην παγκόσμια ναυτιλία και στις δουλειές των ναυπηγείων έχει αναζωπυρώσει τέτοιες ανησυχίες. Αλλωστε και οι παραγγελίες προς την SΤΧ έχουν μειωθεί. Ομως, ο κ. Κang αρνείται τη σύγκριση με την Daewoo, υπογραμμίζοντας ότι ο όμιλος μπορεί να αντλήσει γύρω στα 2 τρισ. ουόν, εισάγοντας ορισμένες από τις εταιρείες του σε χρηματιστήρια, ενώ η ρευστότητά του αυτήν τη στιγμή ανέρχεται σε 3,5 τρισ. ουόν. «Δεν έχουμε προβλήματα ρευστότητας, γιατί δεν αναζητούμε ποτέ να εξαπλωθούμε υπερβολικά», υποστηρίζει ο Κang.

Add To Facebook Add To Twitter Add To Yahoo Add To Reddit Fav This With Technorati Add To Del.icio.us Digg This Stumble This