KAΛΩΣ ΗΡΘΑΤΕ ΣΤΗΝ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΣ.
ΤΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΠΡΩΤΟΣΕΛΙΔΑ

ΕΙΣΤΕ ΕΥΧΑΡΙΣΤΗΜΕΝΟΙ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΙΔΙΩΤΙΚΟΥΣ ΔΡΟΜΟΥΣ(ΑΤΤΙΚΗ ΟΔΟΣ,ΟΛΥΜΠΙΑ ΟΔΟΣ,ΝΕΑ ΟΔΟΣ ,ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ;;;;

ΨΗΦΙΣΤΕ:ΘΑ ΑΝΤΕΞΕΙ Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ;;;

ΨΗΦΗΣΤΕ¨:ΜΕ ΤΑ ΝΕΑ ΑΝΤΙΛΑΙΚΑ ΜΕΤΡΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΘΑ ΚΑΝΑΤΕ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ;;;

ΨΗΦΗΣΤΕ .ΘΕΩΡΕΙΤΕ ΑΞΙΟΠΙΣΤΕΣ ΤΙΣ ΑΠΟΚΑΛΥΨΕΙΣ ΤΟΥ WIKILEAKS.

Δευτέρα, 8 Φεβρουαρίου 2010

ΑΝΕΚ και Attica Group, οι δυο μεγάλοι του Αιγαίου




Η συμφωνία ΑΝΕΚ – Μινωικών για την εξαγορά από την πρώτη του ποσοστού της δεύτερης στην Hellenic Sea Ways (HSW) που αντιστοιχεί στο 33,35% των μετοχών έναντι 125 εκατομμυρίων ευρώ αποτελεί πλέον μια πραγματικότητα. Ωστόσο, όπως εκτιμούν ναυτιλιακοί κύκλοι παράλληλα  άνοιξε και ένα νέο κεφάλαιο αναφορικά με τη μελλοντική σχέση ΑΝΕΚ και Ομίλου Grimaldi...

Ενώ στο εσωτερικό φαίνεται να συμπλέουν, αφού η ΑΝΕΚ δανείσθηκε χρήματα από τον Ομιλο Grimaldi για να αποκτήσει τον έλεγχο της HSW, στην Αδριατική τι θα συμβεί;

Εκεί, προς το παρόν είναι ανταγωνιστές. Όμως, όπως υποστηρίζουν αναλυτές, οι κύριοι Γιάννης Βαρδινογιάννης και Emmanuele Grimaldi φαίνεται ότι έχουν να συμφωνήσουν και άλλα θέματα, όπως το μέλλον της ΑΝΕΚ στην Αδριατική...

Η ΑΝΕΚ εμφανίζεται ως ο δυνατός «παίκτης» στο Αιγαίο. Με τον έλεγχο της HSW τα πλοία της θα βρίσκονται σχεδόν σε κάθε γωνιά του Αιγαίου, «απειλητικά», δίπλα σε αυτά της Attica Group, που αποτελεί τον δεύτερο ισχυρό «παίκτη» στην ακτοπλοΐα.

Ισχυρή η ΑΝΕΚ

Η χανιωτική εταιρεία βρίσκεται υπό τον έλεγχο του Γιάννη Βαρδινογιάννη, ο οποίος, σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας ΧRTC συμβούλου επί ναυτιλιακών θεμάτων, διαθέτει, μέσω της κυπριακής εταιρείας Sea Star Capital, το 32,5% των μετοχών της ΑΝΕΚ.

Ενα ποσοστό 8,27% διαθέτει η MorgaStanley και το υπόλοιπο 59,23% βρίσκεται στα χέρια των μικρομετόχων της εταιρείας.

Στη Sea Star Capital ο κ. Γ. Βαρδινογιάννης διαθέτει το 29,90%, ο Ομιλος Ρέστη το 12%, ο Γιώργος Φράγκος το 6,9%. Το υπόλοιπο ποσοστό είναι μοιρασμένο σε μικρομετόχους.

Μετά το πρόσφατο «deal» ο κ. Βαρδινογιάννης διαθέτει και το 70% της HSW καθώς η Sea Star Capital διέθετε το 36,5% και η ΑΝΕΚ εξαγόρασε το 33,35%.

Ο Γ. Βαρδινογιάννης εμφανίζεται κυρίαρχος. Το υπόλοιπο ποσοστό της ΗSW ανήκει στους επενδυτές σε ποσοστό 27% και στον κ. Τόνυ Αγαπητό το 3%. Είναι σίγουρο ότι το νέο αφεντικό της HSW θα μπορέσει να υλοποιήσει τα σχέδιά του χωρίς αντιδράσεις.

Η ΑΝΕΚ, μαζί με την HSW διαθέτει πλέον στις γραμμές του Αιγαίου περισσότερα από 43 πλοία. Η ΑΝΕΚ διαθέτει και το 50,11% της ΛΑΝΕ, η οποία έχει το πλοίο «Βιτζέντσος Κορνάρος».

Το 2008 η ΑΝΕΚ, σύμφωνα με στοιχεία της εταιρείας XRTC, εμφάνισε περίπου το ίδιο μερίδιο αγοράς σε επιβάτες, Ι.Χ. και φορτηγά που είχε και το 2007. Ειδικότερα: το 2008 μετέφερε 140 χιλιάδες φορτηγά, 110 χιλιάδες Ι.Χ. και 1,3 εκατομμύρια επιβάτες.

Ωστόσο, εάν προστεθεί και το μερίδιο αγοράς που είχε η HSW και ήταν 122 χιλιάδες φορτηγά, 567 χιλιάδες Ι.Χ. και 5,2 εκατομμύρια επιβάτες προκύπτει ότι για το 2008 το μερίδιο αγοράς για τον Ομιλο ΑΝΕΚ, ήταν: 262 χιλιάδες φορτηγά, 677 χιλιάδες Ι.Χ. και 6,5 εκατομμύρια επιβάτες.

Από φέτος η ΑΝΕΚ, μαζί με τη θυγατρική της ΛΑΝΕ συμμετέχουν στα δρομολόγια των «άγονων» γραμμών και διεκδικούν μερίδιο των 100 εκατ. ευρώ που θα δοθούν ως επιδοτήσεις.

Με ρευστότητα η Attica

Ο δεύτερος ισχυρός «παίκτης» του Αιγαίου είναι η Attica Group, η οποία ελέγχεται σε ποσοστό άνω του 89% από την MarfiInvestment Group (MIG) του κ. Ανδρέα Βγενόπουλου, ενώ το υπόλοιπο ποσοστό ανήκει σε άλλους επενδυτές. Με τη σειρά της η Attica ελέγχει το 100% της Βlue Star Ferries και της Super Fast Ferries.

Η Attica διαθέτει στο Αιγαίο 8 υπερσύγχρονα πλοία εκ των οποίων τα 4 δραστηριοποιούνται στις Κυκλάδες, τα 3 στα Δωδεκάνησα και ένα στη γραμμή Πειραιάς - Ηράκλειο (μπήκε φέτος τον Μάρτιο).
Το μερίδιο αγοράς για το 2008 ήταν: 112 χιλιάδες φορτηγά, 421 χιλιάδες Ι.Χ. και 5,2 εκατομμύρια επιβάτες.

Να σημειωθεί ότι ο Ομιλος, από τον Μάρτιο του 2009, έχει αυξήσει την παρουσία του στο Αιγαίο με το πλοίο SuperFast XII το οποίο δραστηριοποιείται στη γραμμή Πειραιάς - Ηράκλειο και ήδη έχει δικό του «επιβατικό κοινό».

Στα σχέδια του Ομίλου Attica είναι να κατασκευασθούν δύο σύγχρονα συμβατικά πλοία, τα οποία θα δρομολογηθούν στο Αιγαίο.

Τους επόμενους μήνες αναμένεται να παραληφθεί ένα σκάφος, τύπου Super fast, στη γραμμή Πάτρα - Ιταλία και το σκάφος που θα «απελευθερωθεί» δεν αποκλείεται να δρομολογηθεί στο Αιγαίο.

Πλοία του Ομίλου για το 2009 θα εκτελέσουν δρομολόγια και προς την «άγονη» γραμμή. 
 

Add To Facebook Add To Twitter Add To Yahoo Add To Reddit Fav This With Technorati Add To Del.icio.us Digg This Stumble This