Η Αλίκη και η Νόρα Μπενρουμπή επιλέγουν αυτό το τρόπο για να συνεχίσουν το έργο του πατέρα τους Σαμ, που έκανε γνωστή τη φίρμα του, καταφέροντας να βάλει τα προϊόντα που αντιπροσώπευε σε όλα σχεδόν τα ελληνικά νοικοκυριά.
Ο Σαμ Μπενρουμπή, φοιτητής ακόμα στη Γαλλία ήρθε στην Ελλάδα να δώσει ένα χέρι βοηθείας στον πατέρα του Χαιμ, ο οποίος είχε δει την εταιρεία υαλικών που ξεκίνησε να χτίζει το 1880 να χάνεται λόγω της κατοχής. Η επιθυμία του για ένα νέο ξεκίνημα, έφερε το Σαμ στην Ελλάδα, όπου προσπαθούσε πόρτα-πόρτα, να προωθήσει τα εμπορεύματα. Μετά από πολλές δυσκολίες τελικά κατάφερε να εδραιωθεί αρχικά σε Θεσσαλονίκη και ακολούθως σε όλη την Ελλάδα.
Το πρώτο μεγάλο βήμα έγινε περίπου το 1960, με τη συνεργασία που υπεγράφη με τη Moulinex και κατόπιν με τη SEB. Τότε η αγορά γνώριζε για πρώτη φορά τα μίξερ και τις χύτρες ταχύτητας και η εμπορία τέτοιων ειδών θεωρείτο καινοτομία.
Ο Σαμ Μπενρουμπή, συνεργαζόμενος τότε με τον Φρέντυ Αμπραβανέλ, που είχε επίσης παράδοση στον κλάδο, έχει βάλει πλώρη για μεγάλα κέρδη και τζίρους. Η εταιρεία γίνεται όλο και πιο γνωστή και κάπου στο 1990 εισάγεται και στο Χ.Α.
Το τιμόνι, αναλαμβάνει εξολοκλήρου το 1999 ο Σαμ Μπενρουμπή και η πορεία της εταιρείας συνεχίζεται σταθερά ανοδικά, με τη βοήθεια σημαντικών συνεργασιών όπως αυτή με τη Brandt. Η Μπενρουμπή συγκαταλέγεται μεταξύ των εταιρειών που πρωταγωνίστησαν στη χρηματιστηριακή φρενίτιδα του ΄99, τα επόμενα χρόνια όμως κινήθηκε σε αισθητά χαμηλότερους ρυθμούς.
Ο τζίρος φτάνει το 2005 τα 63,45 εκατ. ευρώ ενώ τα καθαρά προ φόρων κέρδη στα 2,64 εκατ. ευρώ. Το 2007, για πρώτη φορά μετά από αρκετά χρόνια υποχωρούν οι πωλήσεις στα 53,59 εκατ. ευρώ αλλά η εταιρεία συνεχίζει σταθερά την ανάπτυξη τόσο του δικτύου λιανικής της με την ονομασία home.com όσο και στο εξωτερικό και δη στη Βουλγαρία. Παράλληλα, λανσάρει τα δικά της προϊόντα izzy τα οποία πουλά και στη Γαλλία, υπό την ομπρέλα της Brandt.
Όλα αυτά όμως, δε μπόρεσαν να αποτρέψουν την εταιρεία να έρθει αντιμέτωπη με την κρίση. Έτσι, το 2008, παρουσιάζει για πρώτη φορά ζημιές στα αποτελέσματα της έναντι κερδών και μεγάλη κάμψη στο τζίρο, κάτι που η ίδια απέδωσε, τουλάχιστον μέσω των οικονομικών της εκθέσεων, στην κρίση της αγοράς. Οι ζημιές 1,34 εκατ. ευρώ ευρώ έναντι κερδών 695 χιλ.ευρώ ευρώ το 2007 και ο τζίρος που υποχώρησε στα 50 εκατ. ευρώ ήταν κάτι πρωτόγνωρο για την «Μπενρουμπή».
Έτσι, προχωρά άμεσα σε μια σειρά δραστικών κινήσεων αναδιάρθρωσης, επανεξετάζει το δίκτυο λιανικής της που είχε φτάσει τα 9 σημεία πώλησης, ενώ δίνει έμφαση στο τομέα της χονδρικής. Πέρυσι απορροφά τη θυγατρική Electrolink και την ίδια περίοδο μπαίνει στη μετοχική σύνθεση της εταιρείας ο Β. Ρέστης, καθώς η Μπενρουμπή πουλά 250.000 ίδιες μετοχές της στην εταιρεία Benbay. Έτσι, το έμμεσο ποσοστό συμμετοχής του κ. Ρέστη, μέσω της εν λόγω εταιρείας, στο μετοχικό κεφάλαιο της «Μπενρουμπή» διαμορφώθηκε από 3,77% σε 6,40% και στη συνέχεια στο σημερινό 10,30%.
Η πρόσφατη σύναψη συνεργασίας για την αποκλειστική διανομή των λευκών ηλεκτρικών συσκευών Haier στην Ελλάδα ίσως να λειτουργήσει ως νέα ισχυρότερη πηγή εσόδων για την εταιρεία που τα τελευταία χρόνια βλέπει τον ανταγωνισμό στο βασικό κομμάτι της δραστηριότητάς της να έχει ενταθεί.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου