KAΛΩΣ ΗΡΘΑΤΕ ΣΤΗΝ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΣ.
ΤΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΠΡΩΤΟΣΕΛΙΔΑ

ΕΙΣΤΕ ΕΥΧΑΡΙΣΤΗΜΕΝΟΙ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΙΔΙΩΤΙΚΟΥΣ ΔΡΟΜΟΥΣ(ΑΤΤΙΚΗ ΟΔΟΣ,ΟΛΥΜΠΙΑ ΟΔΟΣ,ΝΕΑ ΟΔΟΣ ,ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ;;;;

ΨΗΦΙΣΤΕ:ΘΑ ΑΝΤΕΞΕΙ Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ;;;

ΨΗΦΗΣΤΕ¨:ΜΕ ΤΑ ΝΕΑ ΑΝΤΙΛΑΙΚΑ ΜΕΤΡΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΘΑ ΚΑΝΑΤΕ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ;;;

ΨΗΦΗΣΤΕ .ΘΕΩΡΕΙΤΕ ΑΞΙΟΠΙΣΤΕΣ ΤΙΣ ΑΠΟΚΑΛΥΨΕΙΣ ΤΟΥ WIKILEAKS.

Κυριακή, 14 Νοεμβρίου 2010

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΙ ΔΙΝΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΑ ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΑ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ.

goverment430220Το ασύλληπτο ποσό των 20,5 εκατομμυρίων ευρώ θα ξοδέψουν φέτος τα 11 από τα 14 υπουργεία για τις μετακινήσεις των υπουργών και των υπαλλήλων τους. Στο ποσό αυτό, που εν μέσω οικονομικής κρίσης θεωρείται υπέρογκο, αν προστεθούν τα 203 εκατ. ευρώ του Υπουργείου Εθνικής Αμυνας, τα 62,5 εκατ. ευρώ του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη και τα 26 εκατ. ευρώ του Υπουργείου Εξωτερικών, τότε συνολικά το ελληνικό κράτος ξοδεύει περισσότερα από 300.000.000 ευρώ για να μετακινείται, όταν τώρα το Υπουργείο Οικονομικών ευελπιστεί να συγκεντρώσει 700.000.000 ευρώ από το μέτρο της περαίωσης. Μέσα στα έξοδα μετακίνησης που αναφέρει ότι χρειάζεται το κάθε υπουργείο στον προϋπολογισμό του 2010 περιλαμβάνονται τα καύσιμα, η συντήρηση των αυτοκινήτων, τα εισιτήρια και βέβαια τα περίφημα οδοιπορικά και τα εκτός έδρας, τα οποία «κυνηγούν» όπου βρουν υπάλληλοι αλλά και κυβερνητικά στελέχη, καθώς το ποσό είναι πολύ καλό σε σχέση με το μισθό τους.
Παρά τη μείωση που υπέστησαν... λόγω της οικονομικής κρίσης, εξακολουθούν να είναι ένα σεβαστό μεροκάματο. Πιο αναλυτικά η ημερήσια αποζημίωση για τα ταξίδια των υπουργών ανέρχεται σε 140 ευρώ, όταν το μεροκάματο σήμερα στις οικοδομές φτάνει μέχρι τα 50 ευρώ, ενώ στις υπόλοιπες εργασίες δύσκολα ξεπερνά τα 30 ευρώ. Σε ό,τι αφορά δε τα ένσημα σε όλες αυτές τις χειρονακτικές δουλειές, ούτε λόγος να γίνεται. Ο εργοδότης «κολλάει» το λιγότερο, δηλαδή ένα ένσημο την εβδομάδα και δεν δηλώνει τον εργαζόμενο ως καθημερινά απασχολούμενο.
Ωστόσο, μέσα στο «χορό» των εκατομμυρίων ευρώ που αφορούν τα έξοδα μετακίνησης υπάρχουν και κάποια κυβερνητικά στελέχη τα οποία δείχνουν ένα διαφορετικό ήθος σε σχέση με τα υπόλοιπα. Για παράδειγμα, ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης Θεόδωρος Πάγκαλος, ο οποίος με απόφασή του αποποιείται τα οδοιπορικά και τα έκτος έδρας που του αναλογούν. Και εδώ πρέπει να τονιστεί ότι ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης μπορεί να μην ταξιδεύει σαν τον πρωθυπουργό, αλλά μέσα στο χρόνο είναι σίγουρο ότι έχει πολλά... εκτός έδρας.
Σε αντίθεση, πολλοί υπουργοί και υφυπουργοί παίρνουν τα εκτός έδρας. Παράδειγμα η κ. Θεοδώρα Τζάκρη, η οποία έλαβε την αποζημίωση των 140 ευρώ την ημέρα για ένα πρόσφατο ταξίδι στο Βερολίνο, από 24 έως 27 Οκτωβρίου, προκειμένου να παραβρεθεί σε επίσημη σύσκεψη της γερμανικής κυβέρνησης για ενημέρωση και συνεργασία σε θέματα ηλεκτρονικής διακυβέρνησης και μείωσης της γραφειοκρατίας. Σημειώνεται ότι όλα τα έξοδα του ταξιδιού ήταν πληρωμένα από τη γερμανική κυβέρνηση!
Πάντως πρέπει να σημειωθεί ότι τα έξοδα μετακίνησης των κυβερνητικών στελεχών σε σχέση με το 2009 είναι κατά πολύ μειωμένα, τουλάχιστον κατά 100.000.000 ευρώ. Ωστόσο, το ποσό που προϋπολογίστηκε για το 2010 δεν απέχει και πολύ από αυτό που δαπανήθηκε το 2008, γεγονός που αποδεικνύει ότι το Υπουργείο Οικονομικών δεν φροντίζει να «ψαλιδίζει» σωστά τα έξοδα του κάθε υπουργείου του. Πιο συγκεκριμένα είναι λίγο δύσκολο να πιστέψει κανείς ότι οι γενικές γραμματείες Επικοινωνίας και Ενημέρωσης θα ξοδέψουν φέτος 520.000 ευρώ σε μετακινήσεις, όταν ολόκληρο ΥΠΕΚΑ (πρώην ΥΠΕΧΩΔΕ), που λόγω αντικειμένου και έργων οι υπάλληλοι του κάνουν ταξίδια εκτός έδρας, έχει προϋπολογισμό 635.500 ευρώ και επίσης το Υπουργείο Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης έχει κόστος 489.000 ευρώ. Κάτι δεν πάει καλά.

Και 3 εκατ. οι νομαρχίες
Μεγάλα έξοδα με τις μετακινήσεις έχουν και οι νομαρχίες. Αυτά βέβαια θα μετακυλήσουν στις περιφέρειες από το νέο έτος. Πιο συγκεκριμένα κάθε χρόνο οι νομαρχίες ξοδεύουν περισσότερα από 3.000.000 ευρώ για μετακινήσεις του προσωπικού τους, χωρίς στο ποσό αυτό να περιλαμβάνεται και η μετακίνηση των μαθητών. Εκεί υπάρχει μεγάλο χρέος της κυβέρνησης που ξεπερνά τα 20 εκατομμύρια ευρώ, καθώς οι νομάρχες έχουν να πάρουν λεφτά τα δύο τελευταία χρόνια και αναγκάζονται να πληρώνουν τα πούλμαν μεταφοράς των μαθητών από χρήματα που αφορούν έργα ή άλλες λειτουργικές τους δαπάνες.
Η αλήθεια είναι ότι το Υπουργείο Εσωτερικών έχει προσπαθήσει να βάλει «φρένο» στις δαπάνες, αλλά τελικά δεν τα έχει καταφέρει όπως τα ήθελε. Τα επίπεδα του κόστους μετακίνησης στις νομαρχίες είναι στις τιμές του 2008, δηλαδή περίπου τρία εκατομμύρια ευρώ. Το 2009 το κονδύλι έφτανε τα τέσσερα εκατομμύρια ευρώ.
Η ίδια κατάσταση επικρατεί και στους δήμους. Και εκεί αν και πολλοί δήμαρχοι φρόντισαν να περιορίσουν τα έξοδά τους, ωστόσο τα έξοδα μετακίνησής τους είναι υπέρογκα με βάση τις ανάγκες και το μέγεθός τους. Πάντως, και το γεγονός ότι τα έξοδα μετακίνησής τους έχουν μειωθεί στα επίπεδα του 2008 αποτελεί ίσως κοροϊδία προς τους πολίτες που αντιμετωπίζουν σοβαρά οικονομικά προβλήματα.

Add To Facebook Add To Twitter Add To Yahoo Add To Reddit Fav This With Technorati Add To Del.icio.us Digg This Stumble This